Sayanora Osaka! - 24 juli

25 juli 2015 - Tsukubo District, Japan

Sayanora Osaka! Vandaag is eigenlijk een reisdag. Via Kobe, reis ik naar Okayama waarna ik naar een hostel in Hayashima ga.

In Kobe heb ik een sake musuem bezocht, dat best informatief was over hoe sake gemaakt word. Het was zelfs in het Engels, dus goed te volgen ;). Na afloop mocht je een aantal sakes proeven en proberen te onderscheiden van elkaar. De meneer van de proeverijen vond het niet erg om nog een tweede keer in te schenken, of een derde, of vierde keer. Volgende keer is het wel slim om eerst te lunchen.

Na Kobe reisde ik verder naar Okayama en Hayashima. Hayashima ligt nogal ver afgelegen kwam ik achter. De locatie was wel prachtig, de mensen aardig en het eten heerlijk. In het hostel heb ik een aantal andere reizigers leren kennen. Een fransman, Pierre, had zijn hebben en houwen verkocht in Parijs en heeft het plan om in 15 maanden 20 landen te bezoeken. Hij houd een website bij waar hij verhalen en portretten publiceert over de mensen die hij ontmoet: http://wearesuperheroes.fr/.

Morgen is het de tijd om naar Tokushima op Shikoku af te reizen. Daar zal ik de laatste dagen doorbrengen voordat ik naar de WJ ga in Yamaguchi.

PS.: Nog steeds geen goed internet = geen foto's, sorry.

1. Coralien:
    28 juli 2015
    Leuk, Jesse...bijzonder om zo verschillende mensen te ontmoeten!